Chopin Warsaw Paris Jazz Quintet

Chopin Warsaw Paris Jazz Quintet Project with Symphony Orchestra:

 Marc THOMAS jest czołowym przedstawicielem wokalistyki jazzowej we Francji. Pasjonuje się wszystkim, co swinguje, od Salvadora do Fitzgerald. W 1979 roku zwyciężył w konkursie jazzowym Defense. Grając repertuar bardziej współczesny, wraz z Michelem Godardem i grupą Bakea, jest jeszcze raz laureatem tego konkursu w 1981. Zaczyna grać w formacjach wokalnych CIM, dla przyjemności, potem decyduje się studiować śpiew razem z Jeanem Claudem Briodinem i Christianem Legrand. Jest studentem szczególnie uzdolnionym, startuje szybko jako wokalista i występuje na całym świecie z różnymi kapelami jazzowymi, takimi jak Urbansax, Henry Guedon, Jerome Savary.

Można go było usłyszeć grającego i śpiewającego z Sonny Rollinsem, Lee Konitzem, Billy Hartem, Marvą Wright, Houston Person, Michelem Graillerem, Luigim Trussardi, Charlesem Belonzi, Georgesem Arvanitasem, Emmanuelleem Bexem, Danielem Huckiem, Jean Loup Longnonem.

Powoli, ze swą specyfiką bycia „Croonerem”, Marc Thomas specjalizuje się w występach z wielkimi orkiestrami. Jest dziś zresztą zwracającym na siebie uwagę wokalistą Claude Bolling Big Band i głównym solistą grupy wokalnej 6 ½, nominowanym do nagród - wiktorów muzycznych w 1998 roku.

W 2001 Yves Chamberlan zaproponował mu produkcję albumu. Z akompaniamentem muzyków: Guillaume Naud (fortepian), Lukiem Army (kontrabas), Danielem Bruno Garcia (perkusja) nagrał Le Soir, album ze standardami po francusku, śpiewany z naturalną elegancją i z ową zaskakującą nonszalancją, która jest mu właściwa

 

Robert MAJEWSKI jest czołowym trębaczem w Polsce obok Tomasza Stańki i Piotra Wojtasika. Urodzony w 1963 roku. Studia muzyczne ukończył w 1987 roku w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie.

Zdobył I nagrodę zespołową i I nagrodę indywidualną na konkursie "Jazz Juniors '83" w Krakowie, występując z zespołem New Presentation.

Z tym samym zespołem w 1985 roku został laureatem I nagrody zespołowej w konkursie w Leverkusen w Niemczech. W 1990 roku został finalistą Światowego Konkursu Trębaczy im. Louisa Armstronga w Waszyngtonie.

Za działalność artystyczną w 1990 roku otrzymał państwową nagrodę im. St. Wyspiańskiego. Następna nagroda to MUZYK ROKU 1990 przyznana przez redakcję III Programu Polskiego Radia.

W 1991 przyznano mu stypendium im. K. Komedy. W tym samym roku Robert Majewski zagrał główną rolę w filmie Andrzeja Jakimowskiego Pogłos, który został nagrodzony na "Jazz Film Saloon 1991" w Warszawie.

W 1992 roku ponownie zakwalifikował się do finału konkursu w Laverkusen, tym razem z zespołem "In Spector", gdzie zdobył I nagrodę indywidualną i tytuł "Europejskiego Jazzowego Artysty 1992". Jest często angażowany w nagraniach muzyki pop-rockowej.

W latach 1986-90 był solistą Big Bandu "Studio S -1" Polskiego Radia pod dyr. Andrzeja Trzaskowskiego. Prowadzi również własny kwartet, z którym wystąpili czołowi polscy muzycy między innymi Czesław Bartkowski , Zbigniew Namysłowski, Henryk Miśkiewicz.

W 1997 roku wystąpił z Orkiestrą Eropean Broadcasting Unio w Kopenhadze, a od 1997 roku jest członkiem Jazz Baltica Ensemble.

W 1998 roku w Stuttgarcie, Robert Majewski wraz z Urszulą Dudziak wystąpił na jubileuszu J.E. Berendta z programem K. Komedy, gdzie odniósł duży sukces artystyczny.

Robert Majewski występował na wielu festiwalach krajowych i zagranicznych.

W 1998 na festiwalu "JAZZ JAMBOREE" wystąpił wspólnie z takimi gwiazdami światowego jazzu jak: Clark Terry, Roy Hargrove i Nicolas Payton.

Robert Majewski koncertuje i nagrywa nieomal ze wszystkimi czołowymi polskimi muzykami jazzowymi, a także nagrywa muzykę filmową, zapraszany przez takich kompozytorów jak Z .Preisner , Krzesimir Dębski.

Jest czołową postacią polskiej sceny jazzowej.

 

Paweł PERLIŃSKI jest absolwentem Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie (1964-69) w klasie prof. Zbigniewa Drzewieckiego. Po uzyskaniu dyplomu podjął pracę w macierzystej uczelni jako pianista na Wydziale Dyrygentury Symfonicznej (w klasie B. Wodiczki i B. Madeja) i jednocześnie w Teatrze Wielkim. Od 1975 r. pracował w Polskim Radiu i TVP jako muzyk solista i kameralista, realizując wiele nagrań obejmujących zarówno koncerty klasyczne z towarzyszeniem orkiestry symfonicznej jak też pozycje kameralne i solowe.

Dzięki swoim szerokim zainteresowaniom muzycznym jest cenionym i często wykorzystywanym muzykiem studyjnym. Jest członkiem Trio de Varsovie - klasycznego tria fortepianowego wykonującego repertuar muzyki kameralnej od Haydna do Szostakowicza.

Równocześnie działa jako pianista i aranżer jazzowy współpracujący z czołowymi polskimi muzykami.

Współzałożyciel grupy Jazz Carriers z którą został laureatem pierwszych nagród na międzynarodowych festiwalach jazzowych (1972) we Wrocławiu, w Prerov (Czechy), Beek-Enk-Donk (Holandia). Wieloletni współpracownik saksofonisty J. Muniaka, gitarzysty M. Blizinskiego, grupy wokalnej Novi Singers, Swing Session, Big Bandu Jazzowego PRiTV Studio S-1 kierowanego przez A. Trzaskowskiego.

Uczestniczył wielokrotnie w międzynarodowych festiwalach muzyki klasycznej (Bad Hersfeld) i współczesnej (Bonn oraz „Warszawska Jesień") jak i jazzowych m.in. Jazz Jamboree w Warszawie, Norymberdze (Niemcy), Pradze (Czechy), Imola (Italia).

W czasie swojej działalności koncertowej miał zaszczyt współpracować z gwiazdami jazzu m.in. Buck Clayton'em, Bob Wilbur'em, Al Cohn'em, kompozytorami: Elmer Bernsteinem, Henrykiem Czyżem, Zbigniewem Preisnerem, Krzesimirem Dębskim, Andreasem Vollenveider'em. Koncertował w Europie, USA, Australii.

Z uprawianych form muzycznych najwyżej ceni różne formy kameralistyki. Jest tez wykładowcą harmonii przy Studium i Wydziale Jazzu w Szkole Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie.

Oprócz nagrań dokonanych głównie dla Polskiego Radia ma również w dorobku płyty i CD m.in. koncerty fortepianowe: G-dur Beethovena, a-moll Griega; CD z muzyką kameralną: Trio C-dur J. Haydna i Trio d-moll A. Areńskiego (Trio de Varsovie  w składzie E. Marczyk, K. Marcinkowski, P. Perlinski); CD z Suitą na flet klasyczny (E. Gajewska) i trio jazzowe kompozytora francuskiego Claude Bolling'a; CD z Suitą na skrzypce (T. Gadzina) i trio jazzowe j.w.; CD z Suitą na wiolonczelę (A. Wróbel) i trio jazzowe j.w. wydane przez firmę Acte Préalable; płyty jazzowe Carry on Jazz Carriers (Polskie Nagrania), Question mark z J. Muniakiem i M. Blizinskim, Novi Singers Pay tribute, Swing Session Aquarium Live (Poljazz), I want to be happy z P. "Bocianem" Cieślikowskim (Polonia Records), Kolędy jazzowe z M. Ślusarską i inne.

 

Andrzej ŁUKASIK urodzony w 1955 r. w Warszawie, absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie kontrabasu.

Współpracował z czołowymi przedstawicielami sceny jazzowej, m.in. Włodzimierzem Nahornym, Henrykiem Miśkiewiczem, Andrzejem Jagodzińskim, Tomaszem Szukalskim, Pawłem Perlińskim, Robertem Majewskim, Januszem Skowronem, Ewą Bem, Lorą Szafran,  Januszem Muniakiem.

Członek wielu formacji jazzowych m.in. zespołów Włodzimierza Nahornego, Novi Singers, Kazimierza Jonkisza, Pawła Perlińskiego, Big bandu PRiTV AndrzejaTrzaskowskiego, Macieja Strzelczyka i in. Razem z Januszem Szromem i Andrzejem Jagodzińskim tworzą zespół „Straszni Panowie Trzej”.

Członek formacji „Project Grappelli” (M. Strzelczyk, A. Jagodziński, K. Zemler, A. Łukasik), a także „JPL Quartet” (R. Majewski, P. Perliński, A. Łukasik, S. Frankiewicz).

Jest twórcą i wykonawcą cyklu koncertów zatytułowanego „Jazz, Powidła, Lasy” prezentującego gwiazdy wokalistyki jazzowej w którym m.in. występowali: Lora Szafran, Iza Zając, Marek Bałata, Ewa Uryga, Andzrej Dąbrowski, Janusz Szrom, Dorota Miśkiewicz, Anna Serafinska, Krzysztof Kiljański, Marc Thomas, Miles Griffith, Monty Waters, Sibel Kose, i wielu innych.

Jest wziętym muzykiem sesyjnym biorącym udział w nagraniach i koncertach różnych, czasami bardzo odległych od siebie stylów muzycznych.

Dokonał wielu nagrań płytowych m.in. Project Grappelli z Maciejem Strzelczykiem i Krzysztofem Jakowiczem; Pogadaj ze Mną z tekstami W. Młynarskiego i muzyką W. Nahornego; Straszni Panowie Trzej z Januszem Szromem i Andrzejem Jagodzińskim; Tiritaka i XYZ z Kazimierzem Jonkiszem; Jobim z Maciejem Strzelczykiem; Cicho, cicho pastuszkowie, Nahorny, Bossa Nova, Obejmij mnie, Zapomniany świat z Włodzimierzem Nahornym; Purpurowa Bossa z zespołem Completorium; Pryvilage z Marianną Wróblewską; Kolędy z Marzeną Ślusarską; Suita na wiolonczelę i trio jazzowe z Andrzejem Wróblem; Róbmy Swoje ’95 z Wojciechem Młynarskim.

 

Sebastian FRANKIEWICZ – jeden z najbardziej utalentowanych perkusistów młodego pokolenia. Jest absolwentem Wydziału Jazzu katowickiej Akademii Muzycznej. Na pierwszym roku studiów, został zaangażowany do kwintetu Jerzego Małka, z którym gra do dziś. Z zespołem tym wygrał Jazz Juniors i otrzymał nagrodę indywidualną. Z formacją Epsylon wygrał festiwal Jazz Nad Odrą, Festiwal Standardów Jazzowych w Siedlcach i Złotego Krokusa na konkursie w Jeleniej Górze. Z zespołem Blue Mind Dominika Bukowskiego wygrał Bielską Zadymkę Jazzową. Od 2002 roku na stałe współpracuje z Michałem Urbaniakiem, z którym w 2003 roku wystąpił na koncertach w USA i Kanadzie.

Ma na swoim koncie płyty z sekstetem Janusza Muniaka; By Five i Gift z kwintetem Małka i Blue Mind z zespołem Dominika Bukowskiego, Sny z wokalistą Grzegorzem Karnasem i Wege z kwartetem Zbigniewa Wegehaupta. Współpracował m.in. z J. Muniakiem, T. Szukalskim, A. Dutkiewiczem, Z. Namysłowskim, M. Bałatą, A. Olejniczakiem, Lorą Szafran, Grażyną Auguścik, Urszulą Dudziak, Zbigniewiem Wegehauptem i Januszem Skowronem.

 

Wojciech ZIELIŃSKI urodzony 15 lutego 1955 w Józefowie k/ Otwocka. Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie - dyplom w klasie kompozycji doc. Zbigniewa Rudzińskiego.

Od 1976 roku związany jest współpracą muzyczną z Polskim Radiem i Telewizją.

Od 1998 roku prowadzi zajęcia z aranżacji w Podyplomowym Studium Jazzu przy ul. Bednarskiej w Warszawie, a od 2002 roku specjalistyczne kształcenie słuchu, jazzowo – rozrywkowe na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.

Artysta jest laureatem nagród m.in. II nagrody (pierwszej nie przyznano) na Ogólnopolskim Konkursie Aranżerów (1978); wyróżnienia, za aranżację, wraz z Hanną Banaszak w koncercie „Premier” XIX KFPP w Opolu za piosenkę Ja dla pana czasu nie mam Wasowski / Przybora (1981); III nagrody na Konkursie Polskiego Radia na utwór elektroniczny (1983); II nagrody (pierwszej nie przyznano) na Konkursie Kompozytorskim Koła Młodych ZKP im. Tadeusza Bairda (1990); I nagrody na Konkursie Kompozytorskim ZAiKS, ZKP i Koła Młodych ZKP z okazji 120. rocznicy urodzin Karola Szymanowskiego za utwór Światła Ziemi do tekstów Mieczysławy Buczkówny, na sopran, gitarę, harfę, klawesyn i perkusję (2003).

Wojciech Zieliński pisze muzykę instrumentalną jazzową i rozrywkową, piosenki, muzykę poważną, filmową i teatralną. W 1998 roku nagrał płytą autorską The Heart of Spider o stylistyce jazzowej.

Jest aranżerem ok. 1.600 opublikowanych utworów. Wykonywali je m.in. Felicjan Andrzejczak, Hanna Banaszak, Ewa Błaszczyk, Ewa Bem, Ewa Dałkowska, Andrzej Dąbrowski, Halina Frąckowiak, Edyta Geppert, Krystyna Janda, Robert Janowski, Anna Maria Jopek, Wojciech Karolak, Jan Kobuszewski, Marian Kociniak, Małgorzata Kożuchowska, Ewa Kuklińska, Natalia Kukulska, Grzegorz Markowski, Alicja Majewska, Dorota Miśkiewicz, Henryk Miśkiewicz, Włodzimierz Nahorny, Marian Opania, Jerzy Połomski, Danuta Rinn, Maryla Rodowicz, Ryszard Rynkowski, Irena Santor, Tomasz Stańko, Katarzyna Skrzynecka, Hanna Śleszyńska, Krystyna Tkacz, Zbigniew Wodecki, Zbigniew Zamachowski, Andrzej Zaorski, Wiktor Zborowski, Artur Żmijewski oraz wiele zespołów, w tym Alibabki, Exit, Orkiestra Polskiego Radia Studio S-1, Perfekt, Vox.

Jako dyrygent, aranżer, instrumentalista pracował przy filmach m.in. Deszczowy żołnierz, Ekstradycja II, Boża podszewka I, Boża podszewka II - muz. Jerzy Satanowski; Bliskie spotkania z historią, Szansa na życie, Dom Muratora, Osiemnaście, Bieszczadzki Park Narodowy – muz. Wojciech Zieliński oraz spektaklach teatralnych Casanova - muz. Wojciech Zieliński i Jerzy Satanowski, reż. Maciej Wojtyszko; Mojżesz i Katarzyna - muz. Wojciech Zieliński, reż. Adek Drabiński; Ściana Artura, muz. Wojciech Zieliński, reż. Laco Adamik; Stepping out - fragm. muz. Wojciech Zieliński, reż. Krzysztof Jasiński.

Otrzymał także nagrodę na II Festiwalu Filmów Turystycznych 2007.

Artysta sprawował kierownictwo muzyczne nad wieloma projektami m.in. Mikrofon dla wszystkich (Program I Polskiego Radia, 2001), musical Chicago (Teatr Komedia w Warszawie, 2002), sztuka kochania czyli serdeczne porachunki (Teatr na Woli w Warszawie, 2003), musical Opera za trzy grosze ( Teatr Syrena w Warszawie, 2004), musical Stepping out (Teatr Komedia w Warszawie, 2006), spektakl Dobranoc panowie (Teatr Atelier im. Agnieszki Osieckiej w Sopocie, 2007), spektakl Gąsowski, Kiljan, Rozmus, Śleszyńska czyli miłosny wielokąt (Festiwal Sztuki Słowa …Czy to jest kochanie? w Elblągu, 2008), musical Kram z piosenkami (Teatr Syrena w Warszawie, 2008) oraz współpracował z grupą EXIT, grupą wokalną VOX, zespołem Hanny Banaszak, Maryli Rodowicz, Perfekt.

Wojciech Zieliński jest także producentem muzycznym (Maryla Rodowicz Marysia Biesiadna, 1995; Zbigniew Wodecki Zbigniew Wodecki, 1995; Maryla Rodowicz Złota Maryla, 1996; Danuta Rinn Jeszcze jestem, 1998; Wojciech Zieliński The Heart of Spider, 1998; Perfekt Perfekt symfonicznie, 2002; Maryla Rodowicz Życie ładna rzecz, 2002; Tomasz Stockinger Miłością wracasz do mnie, 2003; Olga Bończyk i Dariusz Kordek Sztuka kochania czyli serdeczne porachunki, 2004;

 

 

Kontakt:
tel./fax (48)12-6332839
e-mail: biuro@cracjazz.com
adres:
31-155, ul.Warszawska 18
Krakow, Poland

 

 


2011 © AJ Plus